Робочий зошит спецтехнологія

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Державний навчальний заклад
«КРИВОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ»


Пащенко
                                                              Людмила Іванівна
                                                           викладач спецтехнології





РОБОЧИЙ ЗОШИТ
 З СПЕЦІАЛЬНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
за фахом «ТОКАР» ДСПТО 8211






м. Кривий Ріг 2017


Вступ

В даний час крім великих промислових підприємств існує велика кількість невеликих виробництв, на яких до токаря ставляться підвищені вимоги. Токар повинен вміти самостійно здійснювати наладку і переналадку обладнання, вибирати раціональні режими різання, виконувати контроль своєї продукції.
Токар повинен вміти розробляти технологію обробки деталей таким чином, щоб деталі не лише відповідали вимогам креслення, але і мали низьку собівартість. Для цього необхідно навчитись вибирати раціональні режими різання, користуючись довідниками; закріплювати заготовки, якщо можливо, в багатомісних приспособах; обробляти деталі з якомога меншою кількістю установів.
Робочий зошит допоможе засвоїти програму навчання токарів.
Запропоновані в робочому зошиті завдання розвивають технічне мислення, допомагають закріплювати матеріал, вивчений на уроках, застосовувати  отримані знання при виконанні розрахунків, необхідних при налагодженні верстата, прищеплюють вміння самостійно отримувати необхідні знання за допомогою довідкової літератури.
Робочий зошит призначений для організації самостійної роботи учнів, проведення контролю з боку викладача і самоконтролю. Містить рисунки, які допомагають учням відповідати на запитання і запам’ятовувати вивчений матеріал. 


 ТЕМА: 


« ОСНОВНІ   ВІДОМОСТІ

ПРО   ТОКАРНУ

ОБРОБКУ».








Урок
на тему: «Сутність обробки металів різанням. Поняття про припуски. Основні робочі рухи. Допоміжні рухи. Основні роботи, які виконуються на токарних верстатах»


1. Якого типу деталі виготовляють на токарних верстатах?
__________________________________________________________________

2. Які види поверхонь можна отримати при токарній обробці?



1__________________________________   2__________________________________
3­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__________________________________   4__________________________________
5__________________________________   6__________________________________
7__________________________________

3. Наведіть приклади деталей, які отримують на токарних верстатах?
__________________________________________________________________

4. Як називається шар металу, який зрізують з поверхні заготовки?

__________________________________________________________________

5. Назвіть рухи, які здійснюють заготовка і інструмент при токарній обробці? Який з них являється головним?

1_________________________________    2_________________________________


6. Які поверхні розрізняють на заготовці, що піддається токарній обробці?


1_________________________ 
2_________________________ 
3_________________________ 






Урок
 на тему: «Типи токарних верстатів»


1. Як поділяються верстати залежно від маси?

До 1 т.          ____________  
10-30 т.        ____________
30-100 т.      ____________ 
Понад 100 т.____________


2. Як поділяються верстати за ступенем точності?

Н ______________
П ______________
В ______________
А ______________
С ______________


3. Які існують групи верстатів?

1  ______________                 6   ______________
2  ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­______________                 7   ______________
3   ______________                8   ______________
4   ______________                9   ______________
5   ______________



4. Які існують типи токарних верстатів?

1  ______________                  6   ______________
2  ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­______________                  7   ______________
3   ______________                 8   ______________
4   ______________                 9   ______________
5   ______________








Урок
 на тему: «Основні вузли токарного верстата та їх призначення. Види токарної обробки»


1. Назвіть основні вузли токарного верстата.


__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________


2. Який вузол верстата являється базовим?

__________________________________________________________________

3. Від якої деталі верстата передається рух заготовці?

__________________________________________________________________

4. Які механізми верстата здійснюють рух подачі?

__________________________________________________________________ 

5. Для чого призначена задня бабка?

__________________________________________________________________

6.З яких частин складається супорт?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________



Урок
на тему: «Елементарні відомості про процес різання різних металів та утворення стружки»


1. В чому полягає процес різання?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

2. Які існують види стружки?


а_________________           
б_________________
в_________________           
г_________________
д_________________


3.  Як визначається коефіцієнт усадки стружки?

__________________________________________________________________

4. В зоні різання нагрівається різець:

а.    на   75%___________                      
б.    до 4%_____________
в.    до   20%___________                      
г.    до  1%____________
5. В зоні різання нагрівається навколишня атмосфера:

а)    на   75%___________                      
б)    до 4%_____________
в)   до   20%___________                       
г)   до  1%_____________


6. В зоні різання нагрівається стружка:

а)    на   75%___________                      
б)    до 4%_____________
в)    до   20%___________                      
г)    до  1%_____________



7. В зоні різання нагрівається оброблювана заготовка:

а)    на   75%___________                      
б)    до 4%_____________
в)    до   20%___________                      
г)    до  1%_____________



8. Коли може виникати оплавлення різальної кромки різця?

__________________________________________________________________




 Урок на тему:

Елементи режиму різання при точінні. Поверхня обробки. Глибина різання. Лінійна швидкість обертання заготовок та частота обертання шпинделя, зв'язок між ними. Швидкість та величина подачі


1.  Які елементи відносяться до режиму різання.
а)_____________________ 
б)_____________________
в)_____________________

2. За якою формулою визначається глибина різання?

__________________________________________________________________ 

3. Визначити глибину різання при точінні деталі, якщо:

Варіант



Діаметр
заготовки,
мм
Діаметр деталі,
мм
Число проходів
Глибина різання
Варіант



Діаметр
заготовки,
мм
Діаметр деталі,
мм
Число проходів
Глибина різання
1
14
10
2

16
70
60
1

2
18
10
1

17
80
72
2

3
20
15
1

18
80
75
1

4
22
15
1

19
76
68
2

5
30
22
2

20
50
32
3

6
36
30
3

21
24
20
1

7
40
30
1

22
24
18
2

8
20
16
1

23
36
34
1

9
50
40
2

24
18
12
1

10
54
50
1

25
30
20
1

11
32
30
1

26
50
45
1

12
40
30
1

27
50
40
1

13
40
30
2

28
42
35
2

14
26
20
2

29
30
22
2

15
42
36
1

30
60
48
3




4. За якою формулою визначається швидкість різання?

__________________________________________________________________
 5. Визначити швидкість різання при точінні деталі, якщо:
Варіант
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Діаметр
заготовки,
мм
20
90
18
58
60
70
80
100
76
25
94
22
52
63
74
Частота обертання
шпинделя,
об/хв
238
106
424
127
80
91
80
64
114
191
88
398
222
159
182
Швидкість
різання,
м/хв















Варіант
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Діаметр
заготовки,
мм
85
104
78
28
96
27
46
54
65
73
45
98
16
55
68
Частота обертання
шпинделя,
об/хв
140
48
68
211
142
265
284
254
106
60
120
71
212
286
186
Швидкість
різання,
м/хв















6. За якою формулою визначається  частота обертання шпинделя?

__________________________________________________________________

7. Визначити частоту обертання шпинделя при точінні деталі, якщо:

Варіант
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Діаметр
заготовки,
мм
85
104
78
28
96
27
46
54
65
73
45
98
16
55
68
Швидкість
різання,
м/хв
75
62
56
48
82
45
38
93
72
68
52
46
86
47
35
Частота обертання
шпинделя,
об/хв















Варіант
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Діаметр
заготовки,
мм
20
90
18
58
60
70
80
100
76
25
94
22
52
63
74
Швидкість
різання,
м/хв
96
28
15
78
66
24
55
42
88
105
18
26
45
110
90
Частота обертання
шпинделя,
об/хв



















Урок на тему:

Загальні відомості про точність обробки та шорсткість поверхні, що обробляється.


1.  Які фактори впливають на точність обробки?

__________________________________________________________________

2. Що називається квалітетом?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

3. Скільки існує квалітетів?
__________________________________________________________________

4. Що називається шорсткістю?

__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

5.  Скільки існує класів шорсткості?

__________________________________________________________________


6. Як позначається шорсткість на кресленнях?

1_________________________________________________________________

2_________________________________________________________________

3_________________________________________________________________



 Урок №9
 на тему: «Токарні різці, їх класифікація та елементи»






1. Які бувають різці за призначенням?
а_________________         д_________________           з___________________
б________________           е_________________           і___________________
в_________________         є__________________         й___________________
г_________________         ж_________________

2. Які бувають різці залежно від положення різальної кромки?
1_______________________                2_________________________


3. Як може кріпитися робоча частина різця до державки?

а______________________              
б______________________         
в______________________
г______________________

4. З яких матеріалів виготовляють робочу частину різця? 
а______________________                в__________________________
б______________________                 г__________________________




5.Головка різця складається з таких елементів:


1______________________                     4__________________________
2______________________                     5__________________________
3______________________                     6__________________________





Урок на тему:
Головні кути різця та їх призначення.

1. Основні кути робочого леза різця такі:

α_________________________           
β_________________________
γ_________________________
δ_________________________ 

2. Які кути різця називаються кутами в плані (φ ; φ1)?


__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

3. Чому дорівнює сума заднього, переднього кутів і кута загострення?
 120˚;   180˚;    90˚.

4. Знайти значення кутів:
Дано:    передній кут 15˚; задній кут 8˚
Знайти: кут різання і кут загострення

Розв'язок: ________________________________________________________________
Відповідь:_________________________________________________________

5. Знайти значення кутів:
Дано: передній кут 20˚;  кут загострення 70˚
Знайти: задній кут

Розв'язок: ________________________________________________________________
Відповідь:_________________________________________________________

6. Чому дорівнює сума головного кута в плані, допоміжного кута в плані і кута при вершині?
__________________________________________________________________





Урок на тему:

Теплоутворення при різанні і застосування змащувальних та охолоджуючих рідин (ЗОР).   

1. На які групи поділяються ЗОР, що застосовуються при обробці сталей?

__________________________________________________________________


2.  Наведіть приклади ЗОР, що застосовуються при обробці сталей?

__________________________________________________________________

3. Які ЗОР використовують при обробці чавунних заготовок?

__________________________________________________________________


4. Як може подаватись ЗОР в зону різання?

__________________________________________________________________


 Урок на тему:

Загальні відомості про загострення та доводку різців.

1. На яких верстатах виконують заточування різців?
__________________________________________________________________

2. З якою метою на верстатах, на яких виконують заточування, встановлюють два шліфувальних круги?
__________________________________________________________________

3. Різці  з якого матеріалу заточують на шліфувальних кругах:

   з  електрокорунду_________________________________________________
   з зеленого карбіду кремнію_________________________________________

4. Яким чином необхідно переміщувати різець при заточуванні?
__________________________________________________________________

5. Куди встановлюють різець при заточуванні?
__________________________________________________________________

6. В якій послідовності заточують поверхні різця?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

7. Чому дорівнює зазор між підручником і шліфувальним кругом при заточуванні різців?




__________________________________________________________________

8. Для чого виконується доведення різців?
__________________________________________________________________
 
9. Які різці доводять
на алмазних шліфувальних кругах___________________________________________
на ельборових шліфувальних кругах_________________________________________

10. Чим контролюють геометрію різця після заточування?
__________________________________________________________________




Урок на тему:

Загальні відомості про свердла, зенкери та інші інструменти, що застосовуються при токарній обробці. Централізоване загострення інструменту.

1. Чим виконують отвори в суцільному металі?

__________________________________________________________________

2. Де закріплюють свердла на токарному верстаті?

__________________________________________________________________

3. Для чого використовуються зенкери і розвертки?

__________________________________________________________________

4. Для чого призначені мітчики?

__________________________________________________________________

5.  Для чого призначені плашки?

__________________________________________________________________

6.  Для чого призначені зенківки?

__________________________________________________________________

7. Де виконують централізоване загострення інструментів?

__________________________________________________________________





Урок на тему:

Пристосування до токарних верстатів, їх призначення.

1. Які пристосування використовуються для кріплення заготовок?

__________________________________________________________________

2. Які заготовки кріплять в патронах?

__________________________________________________________________

3. Які заготовки кріплять в центрах?

__________________________________________________________________

4. Для чого призначені люнети?

__________________________________________________________________

5. Для чого призначені оправки?

__________________________________________________________________

6. Які пристосування використовуються для кріплення свердел?

__________________________________________________________________

7. Які пристосування використовуються для кріплення мітчиків і плашок?

__________________________________________________________________





Урок на тему:

Загальні вимоги до організації робочого місця токаря.

1. Що називається робочим місцем токаря?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__________________________________________________________________

2. Що встановлюють на робочому місці токаря?

__________________________________________________________________

3. Що зберігають у верхньому ящику шафи?

__________________________________________________________________

4. Що зберігають у середніх ящиках шафи?

__________________________________________________________________

5. Що зберігають у нижніх ящиках шафи?

__________________________________________________________________

6. Що встановлюють на підлогу біля верстата?

__________________________________________________________________

7. Як необхідно утримувати робоче місце?

__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

8.  Якою повинна бути температура повітря в цеху (майстерні)?
__________________________________________________________________


  

Урок на тему:

Поняття про продуктивність праці та шляхи її підвищення.
Вимоги до безпеки праці.


1. Що розуміють під продуктивністю праці?
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

2. Як досягається підвищення продуктивності праці?
1._________________________________________________________________
2._________________________________________________________________
3._________________________________________________________________
4._________________________________________________________________
5._________________________________________________________________
6._________________________________________________________________

3. Яких правил техніки безпеки повинен дотримуватися токар перед початком роботи?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________________________________________

4. Яких правил техніки безпеки повинен дотримуватися токар під час роботи?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

5. Яких правил техніки безпеки повинен дотримуватися токар після закінчення роботи?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ 







1 комментарий:

  1. Багато слів надсилати не буду.Скільки б їх не було,але вони Вам не передадуть тієї вдячності, яку Ви заслужили. В умовах дистанційного навчання такі зошити просто необхідні.Хотіли розробляти самі. Зробили перші кроки.Ще раз міцного здоров"я вам і вашим рідним.

    ОтветитьУдалить